Można powiedzieć, że praktycznie każdy produkt (i nie tylko) potrzebuje jakiegoś opakowania. Czasy szaro- burych i nijakich papierów, pudełek oraz bylejakości w tej dziedzinie mamy już dawno za sobą. Coraz silniejsza konkurencja i rosnące oczekiwania odbiorców na każdym etapie, wymagają wysokiej jakości opakowań. Zarówno stricte użytkowych, transportowych, jak i reklamowych czy ozdobnych. Nie od dziś wiadomo, że „kupujemy” w dużej mierze oczami… W każdej dziedzinie liczy się sposób prezentacji, podania usługi czy produktu.

Opakowania są tu na pewno jednym z istotnych elementów. Nie trzeba być wybitnym ekspertem w dziedzinie reklamy i marketingu, aby wiedzieć, że chętniej sięgamy po produkty w ładnych pudełkach, torbach, efektownie  opakowane (stosownie do charakteru danego towaru).

koperta na gadżet reklamowy

Pudełka na gadżety reklamowe

Ładne opakowania kojarzą nam się na pewno z pudełkami ozdobnymi, w których ukryte są prezenty. Prawie każdy daje dziś podarunek gwiazdkowy czy urodzinowy w efektownej torbie, kolorowym papierze itp. Ta zasada doskonale sprawdza się również przy gadżetach reklamowych, upominkach firmowych dla kontrahentów, partnerów biznesowych lub pracowników. Warto docenić, że odpowiednio zaprojektowane i wykonane opakowanie to nie tylko rodzaj oprawy dla zawartości, ale także świetna reklama.

Na opakowaniu gadżetów, próbek czy podarunków umieszcza się bowiem najczęściej nazwę, logo, znak firmowy, motto itp. Badania potwierdzają, że jest to skuteczny sposób na utrwalanie pozytywnego wizerunku firmy, instytucji czy wydarzenia.

pudełko kolorowe

 

Opakowania reklamowe – promocja za niewielkie pieniądze

Reklama dźwignią handlu –  stwierdzenie znane od lat i wciąż aktualne. Celowości umieszczania reklam na różnego rodzaju opakowaniach nikt już dziś nie poddaje w wątpliwość, a najlepszym dowodem na skuteczność takiej promocji jest popularność opakowań reklamowych. Począwszy od tzw. reklamówek na codzienne zakupy, po eleganckie opakowania z logo modnych butików czy popularnych „sieciówek”.

Nie bez powodu praktycznie każdy sklep sieciowy, firma handlowa, produkcyjna, a nawet usługowa (np. restauracje, kluby sportowe), korzysta z różnego typu opakowań, na których widnieje szeroko rozumiana identyfikacja marki, firmy, produktu itp. Nadruki reklamowe w ostatnim czasie zyskały na znaczeniu. Hasła promocyjne i reklamy, które są nadrukowane na różnego rodzaju opakowaniach, mają szansę dotrzeć do naprawdę szerokiego grona potencjalnych odbiorców i często klientów.

Można powiedzieć, że dobrze zaprojektowane i wykonane nadruki na opakowaniach to bardzo dobry i niedrogi pomysł na promocję. Szczególnie, że tego typu opakowania są popularne, a ich koszt jednostkowy (niewielki) maleje wraz ze wzrostem ilości zamawianych egzemplarzy.

pudełko z logo

Pudełka kartonowe z logo Twojej firmy

Popularne „kartony”, czyli pudełka kartonowe, sprawdzają się praktycznie w każdej branży i dziedzinie. Używamy prostych opakowań zbiorczych o różnych gabarytach, kupujemy codzienne i okazjonalne produkty zapakowane w mniej lub bardziej eleganckie i efektowne pudełka kartonowe. Jak łatwo się domyślić jest to wręcz idealna „powierzchnia” do szeroko rozumianej prezentacji, promocji i reklamy. Począwszy od opakowań zbiorczych, transportowych i do składowania, na których umieszcza się np. dane teleadresowe firmy, nazwę i opis produktu, po pudełka, w których produkt dociera do konsumentów docelowych np. na sklepowe półki.

Jeśli chodzi o te ostatnie opakowania powinny one zwracać uwagę, przyciągać wzrok i nieść określony przekaz. Mogą być to informacje o produkcie, logo, nazwa, marka, hasło reklamowe / promocyjne itp. Wzornictwo jest oczywiście ściśle związane ze specyfiką produktu i marki. Dlatego można zamawiać pudełka kartonowe o różnej wielkości, kształcie, z tektury falistej, kaszerowanej itp.

Kolorystyka i styl mogą być zarówno minimalistyczne, proste jak i naprawdę efektowne, wyrafinowane. Inaczej opakujemy przecież reklamowane zabawki dla najmłodszych, a inaczej etui z eleganckim piórem wiecznym. Odpowiednio zaprojektowane pudełka kartonowe z logo, marką albo hasłem, to świetne narzędzie promocyjne, które ma również swoją czysto użytkową, praktyczną funkcję.

pudełko na żywność

Opakowania wysyłkowe z Twoim nadrukiem

Od strony czysto praktycznej torby, pudełka i koperty mają chronić zawartość, zabezpieczać ją na różnych etapach transportu – od przewozu załadowanych palet, przez pocztowe przesyłki po zaniesienie zakupów do domu, a zatem są nam niezbędne. Dlaczego więc nie wykorzystać ich do reklamy, promocji marki, produktu czy wydarzenia? W tym kontekście opakowania stają się jednym z najbardziej oczywistych, ale i tanich nośników reklamy – i tak musimy je zamawiać i z nich korzystać, a dodatkowy koszt związany z nadrukiem odpowiednich informacji czy grafik, zwraca się dzięki stałej i szerokiej promocji.

Na opakowaniach, w zależności od ich przeznaczenia, umieszcza się różne nadruki, m.in. nazwę, dane adresowe, logo. Mogą być to także informacje o konkretnym produkcie, kampanii, wydarzeniu itp. Opakowania wysyłkowe (koperty, pudełka zbiorcze, transportowe) są ważną częścią procesu sprzedaży – zarówno konkretnych produktów i usług, jak i pozytywnego odbioru wizerunku firmy, marki.

Dlaczego warto inwestować w dobrze zaprojektowane i dopasowane opakowania? Dlaczego sprawdzają się i popularne reklamówki i eleganckie pudełka na dobre luksusowe? Personalizowane opakowania, pudełka kartonowe czy torby z nadrukiem:

  • wspierają kreowanie wizerunku i utrwalanie go w świadomości odbiorców,
  • zwracają uwagę, przyciągają wzrok, „sprzedają produkt”,
  • zabezpieczają zawartość, podnoszą jej wartość w oczach konsumenta,
  • oryginalne, unikatowe opakowania zapadają w pamięci, mogą przesądzać o późniejszych decyzjach zakupowych.
Pudełka reklamowe dlaczego warto w nie zainwestować?
1 Gwiazdka2 Gwiazdki3 Gwiazdki4 Gwiazdki5 Gwiazdek (2 - liczba głosów, ocena: 5,00 z 5)
Loading...